PS5 ماه گذشته به سلطنت تقریباً سه ساله Nintendo Switch به عنوان پرفروشترین کنسول در ایالات متحده پایان داد.
با این حال ثابت شد که عمر کوتاهی دارد. در ماه اکتبر، تا حد زیادی به لطف عرضه مدل جدید OLED سوئیچ، نینتندو دوباره در صدر قرار گرفت. طبق گفته نینتندو، سوئیچ در ماه اکتبر به طور کلی ۷۱۱ هزار دستگاه در ایالات متحده فروخت که ۳۱۴ هزار دستگاه آن، نسخه OLED بود. گروه NPD میگوید که این اعداد، سوئیچ را به پرفروشترین کنسول ایالات متحده در آن ماه تبدیل کرده است. شرکت تحلیلگر همچنین میگوید که PS5 همچنان پرفروشترین در سال ۲۰۲۱ از نظر قیمت دلاری است. در حالی که سوئیچ از نظر تعداد کنسول فروخته شده در صدر قرار دارد. «داگ بوسر»، رئیس نینتندو آمریکا به The Verge میگوید: «ما این را بهعنوان شروعی قوی برای مدل OLED نینتندو سوئیچ و نشاندهنده عملکردی قوی میبینیم که در فصل تعطیلات میتوانیم انتظار داشته باشیم». بوسر خاطرنشان میکند که این اعداد فروش در اکتبر ۳ درصد کمتر از زمان مشابه در سال گذشته است. در اوایل این ماه نینتندو پیشبینی فروش کلی خود را کاهش داد. به دلیل کمبود تراشه جهانی، اکنون انتظار دارد بین آوریل ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲، ۲۴ میلیون دستگاه در سراسر جهان بفروشد. این رقم ۱.۵ میلیون کمتر از پیشبینیهای قبلی است. بوسر میگوید بسیاری از صنایع با این چالشها مواجه بودهاند اما در تلاش هستند تا تقاضا برای محصولات تعطیلات، از جمله مدل OLED Nintendo Switch را برآورده کنند. «من میگویم همه چیز به طور مداوم در حال تغییر است، اما ما در سراسر زنجیره تامین از تولید گرفته تا حمل و نقل خارج از کشور و کانالهای توزیع محلی کار کردهایم تا مطمئن شویم که جریان ثابتی از سخت افزار و بازی در چرخه تعطیلات داریم.
اکنون، با وجود تمام تلاشهای ما، میتوانم بگویم هنوز سطح بالایی از عدم اطمینان وجود دارد». این کمپانی در آخرین گزارش درآمد خود، کاهشی را در تعداد کلی خود در سال جاری منعکس کرد و این منعکس کننده چشم انداز و دیدی است که در بقیه سال مالی دارد. «من میگویم در قطعات کمبود داریم و آینده نامشخص است. فکر میکنم چالشها تا سال ۲۰۲۲ ادامه خواهند داشت. ما به کار خود با تامینکنندگان خود ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم بهترین عرضه ممکن را داریم». نینتندو اشاره کرد که Metroid Dread که در کنار سوئیچ، OLED در ۸ اکتبر راه اندازی شد. «ما دائماً به دنبال راههایی هستیم تا ویژگیهای آنلاین و بازیها را بهتر کنیم و همچنان که به جلو میرویم، از طریق خدمات بیشتر و بازیهای بیشتر ارزش افزوده رضایت مشتریان را جلب کنیم. ما بازخورد را بسیار جدی میگیریم و همچنان به دنبال راههایی برای بهبود عملکرد کلی هستیم. برای ما کیفیت و محتوای عالی و با ارزش مهمترین نکته است. همچنین توانستیم مشکل دریفت آنالوگهایمان را با تغییر در مواد اولیه به کار رفته در تولید اصلاح کنیم».