اخبار, لپتاپ

نکات مهم برای خرید لپ‌تاپ

برای خرید لپ‌تاپ به دلیل گران شدن کالاها و این که همه سعی داریم تا جایی که می‌شود پول خود را مدیریت کنیم، باید یک تصمیم مهم گرفت؛ نو یا دسته دوم.

در ادامه سعی دارم تا توضیح مختصر و مفیدی به نسبت نیاز هر فرد و پاسخ به این سوال بدهم که آیا لپ‌تاپ جوابگوی کارهای شما است یا نه.
1 – برای خرید ابتدا حتما مطمئن باشید که رایانه همراه جواب کار شما را می‌دهد. برای مثال اگر قرار است کار های سنگین تخصصی مثل اجرای بازی‌های حرفه‌ای رندر و طراحی به‌صورت روزانه انجام دهید، توصیه می‌شود که به سمت رایانه‌های رو میزی (کیس) بروید.
2 – سعی کنید زیاد خودتان را درگیر برند نکنید؛ چون اکثر شرکت‌های تولید کننده عرف بازار مانند ایسوس، ایسر، اچ‌پی، ام‌اس‌آی، دل، لنوو و … تجربه بالایی در این حوزه دارند و با استانداردهای جهانی تولید می‌کنند.
3 – چیزی تحت عنوان لپ‌تاپ تقلبی وجود ندارد. البته ممکن است کالایی تعمیری یا قطعه‌ای جا‌به‌جا شده باشد.
4 – نوت بوکی که قصد خریدش را دارید چه نو و چه دسته دوم حتما باید داری کارتن، سریال نامبر کارتن و دستگاه یکی باشد و پیچ‌های لپ‌تاپ تک رنگ باشد و روی آن‌ها خطی نباشد. در این صورت احتمال این کم‌تر است که نوت بوک تعمیری، سرقتی یا دارای قطعات تعویضی باشد.
5 – در موقع خرید اکثر افراد دنبال مشخصات با پردازنده آی‌پنج (core i5 ) و آی‌هفت (core i7 ) هستند که شاید اصلا نیازی نداشته باشند. ترجیحا به نسل پردازنده توجه کنید که به‌روز و حتما جوابگوی کار شما برای حال و آینده باشد.
6 – عمر مفید و مناسب برای یک رایانه همراه به‌طور میانگین 6 سال است. اگر قصد خرید دسته دوم دارید، سعی کنید به این مسئله توجه کنید. اگر بیش از این کارکرده باشد فقط صرفا ممکن است جواب کارهای روزمره را بدهد.
7 – اگر قرار است سیستم عامل خاصی را کار کنید، حتما برندی که برای آن سیستم عامل طراحی و تولید شده را مد نظر قرار دهید؛ چون ممکن است درایورها به‌صورت کامل نصب نشود یا برای مثال سیستم عامل لینوکس که البته باز شامل مدل و زیر مجموعه‌های فراوانی است piebook64 این لپ تاپ برای سیستم عامل اوبونتو Ubuntu طراحی شده و قیمت بسیار مناسب 99 دلاری را دارد یا دستگاه alpha lite book که برای سیستم عامل elementary os طراحی شده و برای سیستم عامل مکینتاش یا mac os حتما سراغ برند اپل مک بوک بروید. سیستم عامل ویندوز هم که می‌توانید از برندهایی که در قسمت دوم با شما در میان گذاشتیم مد نظر قرار دهید.
8 – ارتقاع دادن لپ تاپ فقط در قسمت رم و هارد امکان پذیر است اما سایر قطعات شدنی یا به‌صرفه نیست.
*در ادامه چند مشخصات به صورت حداقلی و توضیحاتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که به درد چه استفاده‌هایی می‌خورد. قطعات گفته شده به ترتیب پردازنده، رم ،هارد و گرافیک است
Cpu Pentium /ram 4G / hdd 500G / gpu intel
کارهای معمول مانند پیج‌گردی، پخش آهنگ، پخش فیلم، تایپ و حسابداری مناسب است. میانگین قیمت بین 8 تا 10 میلیون تومان.
Cpu i3/ram 4G /hhd 1tra /gpu 2G
رشته‌های کامپیوتر که صرف آشنایی با تمام نرم‌افزارها، مانیتورینگ و فتوشاپ در حد معمول است. میانگین قیمت بین 14 تا 18 میلیون تومان.
Cpu i5/ram 8G / hdd 1tra /gpu 2G
رشته‌های عمران، برق، صنایع و کارهای نیمه‌سنگین مناسب است. میانگین قیمت بین 17 تا 22 میلیون تومان.
Cpu i7/ram 16G /hdd 1tra /gpu 4G
رشته‌های معماری، گیم و سایر نرم افزار سنگین مناسب است. میانگین قیمت 29 تا 37 میلیون تومان. نویسنده:ایمان دست غیب منبع: صبح ساحل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *