اخبار, لپتاپ

معرفی ویندوز 11

کمپانی مایکروسافت پس از مدت ها شایعه‌سازی، سیستم عامل محبوب ویندوز را با نام ویندوز11 معرفی کرد. در این معرفی نامه تمام ویژگی این سیستم عامل منحصر به فرد می‌پردازیم.

ماه قبل مایکروسافت آخرین آپدیت ویندوز10 را در قالب 21H1 عرضه کرد. ولی کاربران ویندوز 10 باید خودشان را برای عرضه بسیار بزرگ و هیجان انگیز جدیدترین دستاورد مایکروسافت آماده کنند. در حول کنفرانس بیلد کمپانی مایکروسافت برای توسعه دهندگان که 25 May (4 خرداد 1400) برگزار شد، «ساتیا نادالا»، مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد این کمپانی در حال ریختن یک برنامه حرفه‌ای برای مهم‌ترین و جذاب‌ترین به‌روزرسانی‌های سیستم عامل عامل ویندوز در دهه گذشته است. همین خبر کافی بود تا همه شایعات مربوط به بازطراحی بزرگی را تایید کند که 1/3 میلیارد کاربر را در سال 2021 میلادی در نظر گرفته شده بود. در تاریخ 24 ژوئن‌ (3 تیر) کمپانی مایکروسافت در یک رویداد مجازی (What’s Next for Windows) از نصل جدید ویندوز (windows 11) رونمایی کرد. «پانوس پانای»، مدیر بخش سخت افزار سرفیس که در رأس امور توسعه ویندوز قرار دارد، در یک رویداد بسیار متفاوت از آنچه تا به امروز از ردموندی‌ها دیده شده، خبرهایی از تغییراتی اساسی در سیستم عامل قدیمی و محبوب کمپانی مایکروسافت داد تا امیدوار باشیم سیستم عامل ویندوز دوباره به دوران پرشورهیجان و پرقدرت خود برگردد.

نامی جدید
کمپانی مایکروسافت همیشه اسامی غیرمنتظره و غیر عادی برای محصولات خود انتخاب می‌کند. با سابقه‌ای که در نام‌گذاری محصولات خود مانند ایکس‌باکس سری ایکس، ویندوز لایو یا وان‌درایو داشته‌است، می‌توان نتیجه گرفت که قرار است با نام‌هایی روبه‌رو شویم که اصلا انتظارش را نداریم. از این رو صاحب نظران اسم‌هایی را مانند ویندوز وان یا ویندوز365 یا حتی سان‌وَلِی را از سوی کمپانی مایکروسافت برای این سیستم عامل جذاب دور از انتظار نمی‌دانستند. اما مایکروسافت در آخر تصمیم گرفت به همان صورت ترتیبی خود عمل کند و نام ویندوز 11 را برای این سیستم عامل جدید و پیشرفته انتخاب کند.

قابلیت‌ها و ویژگی‌ها
کمپانی مایکروسافت قبلا اطلاعاتی درمورد ویژگی‌های جدید این سیستم عامل ارائه داده است. از ویژگی‌های جدید این سری می‌توان به بهبود عملکرد سیستم تایپ صوتی و کیبورد لمسی اپدیت شده با اندازه بهینه شده با اندازه کلید، صداها، رنگ‌ها، انیمیشن‌ها فونت‌ها و ایکون‌های جدید است. کمپانی مایکروسافت در کنار رونمایی از ویندوز 11 نسخه اپدیت شده فروشگاه ویندوز را هم معرفی کرد که یک تغییر و یک پیشرفت بسیار بزرگ برای اکوسیستم جدید ویندوز می‌توان دانست. این تغییر بزرگ در حالی است که مایکروسافت تا به امروز قادر به جلب توجه توسعه دهندگان ایجاد سیستمی یک پارچه و سرشار از اپلیکیشن و نرم افزارهای مختلف نبوده و در حال حاظر فروشگاه ویندوز با شکست قابل توجهی روبه‌رو شده است. مهم ترین آپدیت فروشگاه ویندوز تغییر سیاست مایکروسافت برای جلب رضایت توسعه دهندگان بوده. حالا همه شرکت‌ها توانایی این را دارند که انواع نرم افزا ها را همچون Win32، یونیورسال UWP وPWV در دسترس کاربران قرار گرفته است. همچنین امکان پرداخت درون برنامه ای برای کاربران تهیه کرده است که امکان دریافت مستقیم هزینه‌های پرداختی برای توسعه دهندگان را داشته باشد. البته این فرآیند در حال حاضر برای بازی‌ها مقدور نشده است. یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد این ویندوز وجود اپلیکیشن‌های اندرویدی درون آن است که به آسانی قابل اجرا کردن هستند و مشکلات سری قبل را ندارند. این قابلیت به لطف همکاری و یکپارچه شدن کمپانی آمازون و ویندوز است. سیاست‌های جدید مایکروسافت با وارد کردن اپلیکیشن‌ها و فروشگاها و به‌دست آوردن توجه کاربران و توسعه دهندگان با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شده است. نویسنده:ایمان دست غیب منبع: صبح ساحل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *