اخبار, سخت افزار

مشکلات آنالوگ کنسول‌های نسل جدید

یکی از مشکلات بزرگ کنسول‌ها که طی چندین نسل گریبان‌گیر بازیکنان شده، مشکل دریفت کنترلرهای آن‌هاست. دریفت به حالتی می‌گویند که آنالوگ کنترلر از مکان اصلی خود دچار لغزش بشود و به جهات مختلف حرکت کند. این مشکل در کنسول‌های Nintendo Switch ، Xbox Series X/S و پلی استیشن 5 وجود دارد و حتی پای شرکت‌های سونی و نینتندو را به دادگاه حقوقی کشانده است. اخیراً تجزیه و تحلیل تخریب DualSense توسط کانال فناوری iFixit جزئیات بیشتری در مورد آنچه دقیقاً در پشت صحنه می گذرد و باعث ایجاد این مشکلات می شود، ارائه کرد. طبق تجزیه و تحلیلی که در زیر می توانید آن را به طور کامل مشاهده کنید، کنترلر DualSense PS5 از همان سخت افزار آماده برای استیک های آنالوگ خود مانند PS4، کنسول های ایکس باکس و نینتندو سوییچ استفاده می کند. بر اساس برگه اطلاعاتی از ALPS، سازنده سخت افزار مورد نظر، عمر مورد انتظار قطعات آنالوگ استیک 2000000 سیکل پتانسیومتر و 500000 سیکل عملکرد فشار مرکزی است. مطابق با iFixit، به زبان ساده، این تقریباً به حدود 417 ساعت گیم پلی قبل از شروع مشکلات مربوط به دریفت ترجمه می‌شود (اگرچه بسته به نوع بازی‌هایی که بازی می‌کنید و استفاده از استیک آنالوگ آن‌ها متفاوت است).
مشکل همانطور که ممکن است تصور کنید، با استفاده بیشتر از آن نقطه بعد بدتر می شود، در حالی که سایر عوامل خارجی، مانند تجمع گرد و غبار نیز می توانند باعث این مشکل شوند. شکایت‌های دسته جمعی در حال حاضر علیه سونی و نینتندو ادامه دارد که هر دو متهم به فروش سخت افزار معیوب به مصرف کنندگان علیرغم آگاهی از مشکلاتی هستند که ارائه می دهند. همانطور که معمولاً در مورد چنین مواردی اتفاق می افتد، ممکن است یک راه حل غیر فیزیکی برای مدتی این مشکل را نشان ندهد. شرکت حقوقی Chimicles Schwartz Kriner & Donaldson-Smith (CSK&D) – که همچنین پشت شکایتی که علیه نینتند و برای دریفت Joy-Con Switch ارائه شده بود – اکنون یک شکایت دسته جمعی علیه سونی به دلیل مشکلات دریفت DualSense تنظیم کرده اند. این دادخواست DualSense را معیوب می‌نامد (از طریق Eurogamer ) و ادعا می کند که سونی به خوبی از این مسائل آگاه بوده است، به دلیل این واقعیت که آنها از همان قطعاتی برای استیک های آنالوگ استفاده کرده اند که برای DualShock 4 نیز استفاده کرده اند.
از مشکلات رانش رنج می‌برد. در این پرونده همچنین آمده است که سونی به راحتی گزینه های زیادی را برای تعمیرات در مورد این مشکلات ارائه نکرده است. در این شکایت آمده است: «مشتریان زمان‌های انتظار طولانی را تجربه می‌کنند و باید با پیچ و خم درخواست‌های تلفن از پیش ضبط ‌شده روبه‌رو شوند تا در نهایت با یک نماینده در مورد تعمیرات دریفت کنترلر DualSense صحبت کنند». CSK&D خواستار محاکمه هیئت منصفه هستند و به دنبال تسکین پولی «برای خسارات متحمل شده، کمک اعلامی و معافیت دستور عمومی» هستند. باید دید چقدر طول می‌کشد تا این موضوع به یک قطعنامه برسد یا حتی آیا قطعنامه‌ای وجود خواهد داشت. با این حال، شما را در مورد جزئیات جدیدی که به دستمان می رسد به روز می کنیم، پس با ما همراه باشید. نویسنده:ایمان دست غیب منبع: صبح ساحل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *