اخبار, مطالب گوناگون, مقاله

دنیایی بدون اشیا گمشده!

فناوری‌ها در دنیای هوشمند امروز روز به روز در حال پیشرفته‌تر شدن هستند. در این بین تکنولوژی ردیاب‌های هوشمند به تازگی توانسته‌اند جای خود را در حیطه تکنولوژی باز کنند و با مدلها و امکانات گوناگون از برندهای معتبر جهانی محبوبیت قابل توجهی را در بین طرفداران و دنبال‌کنندگان عرصه تکنولوژی کسب کنند.

در دنیای پر جنب و جوش امروزی که همه درگیر روزمرگی‌ها، کارو زندگی پرمشغله خود هستیم، در بعضی مواقع بسیار فراموشکار و بیهوش وحواس می‌شویم و گاهی نمی‌دانیم وسایل مورد نیاز استفاده خود را کجا رها کردیم. در این مواقع با سردرگمی روبه‌رو می‌شویم که می‌تواند ما را بسیار عصبی و به‌هم ریخته کند. اما به کمک تکنولوژی امروزی این مشکلات قرار نیست در زندگیمان اتفاق بیفتد. تگ‌های هوشمند به یاری ما آمده اند تا در هر مکانی که وسایل خود را گم کردهایم، با استفاده از یک اپلیکیشن با کاربری بسیار ساده مکانیاب، وسایل گمشده‌مان را ردیابی کنیم. البته این گجت‌های هوشمند امکانات جالب و کاربردی دیگری هم دارند که با در نظر گرفتن برندهای آنها امکانات متغیری دارند. اما کاربرد میدانی این گجت‌های هوشمند در اصل همان ردیابی و مکانیابی آسان است. برندها و مدل‌های ردیاب‌های هوشمند تنوع بسیاری دارد. امروزه بیشتر کمپانی‌های سازنده لوازم هوشمند، تکنولوژی ساخت این تگ‌های هوشمند را در دست دارند. برندهایی همچون اپل، سامسونگ، موتورلا و داینو تگ این گجت‌های هوشمند را به بازار عرضه کرده‌اند.

این گجت هوشمند را می‌توانید برای همه وسایلی استفاده کنید که در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ مانند دسته کلید، سوییچ اتومبیل، کیف پول و گوشی. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که این گجت هوشمند چگونه قرار است شارژ بشود. این سوال جواب های گوناگونی دارد. بسیاری از برندها این گجت‌های هوشمند را با قرار دادن باتری‌هایی با عمر بالا عرضه کرده اند. برخی برندها اما از باتری‌های قابل شارژ استفاده می‌کنند که با کمک وایرلس شارژ میشوند. تکنولوژی که در تگ سامسونگ استفاده شده خود را از بقیه برنده‌ها مجزا می کند. Samsung Galaxy SmartTag مجهز به فناوری بلوتوث کم‌انرژی(BLE) و باند فوق العاده (UWB) است تا بتواند مکان را با دقت بیشتری مشخص کند. همچنین از فناوری واقعیت افزوده ( AR) استفاده می‌کند تا با استفاده از دوربین گوشی هوشمند به‌صورت بصری شما را به سمت جایی راهنمایی کند که گمشده‌تان قرار دارد. در آخر این گجت هوشمند می‌تواند در کنار گجت‌های به روز در دنیای تکنولوژی به بهبود روند زندگی و امنیت وسایل کمک کند. نویسنده:ایمان دست غیب منبع: صبح ساحل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *