آموزش, اخبار

ظرفیت‌های کنسول بازی

خرید بازی به‌صورت دیجیتال در پلی‌استیشن 4 و 5 به سه ظرفیت تقسیم می‌شود. شما بسته به نیازتان می‌توانید آن را انتخاب کنید.

ظرفیت یک
امکان بازی فقط به‌صورت آفلاین را دارد. در بین ظرفیتهای بازی پلی‌استیشن، ظرفیت اول امکان نصب دوباره و بعد از استفاده نیز قابلیت فروش ندارد. به همین دلیل فروشندگان به شما پیشنهاد فول بازی کردن هارد را می‌دهند که البته برای دو طرف به‌صرفه است؛ زیرا برای اضافه کردن بازی جدید معمولا اکانتهای قبل قفل میشود. به این دلیل که باید آنلاین بازیها به دستگاه اضافه شود و با این کار قانون آفلاین بودن دستگاه شکسته می‌شود. اگر بازی شما قفل شود در این ظرفیت گارانتی به شما تعلق نمیگیرد. بازیهای ظرفیت اول بین ظرفیتهای بازی پلی‌استیشن کمترین قیمت را دارد. اما شما می‌توانید بر روی تمام یوزرهای کنسول از آن استفاده کنید.

اکانت دو ظرفیته
اکانت بازی در این ظرفیت را هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین می‌توانید استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید روی تمام یوزرهای کنسول از آن بهره ببرید. با توجه به اینکه ظرفیت دوم امکان نصب دوباره و دارای گارانتی در صورت قفل شدن را داراست (البته در این مورد حتما با فروشنده توافق کنید). همینطور این امکان را به کاربر می‌دهد که بتواند آن را به فروش برساند. به همین دلیل نسبت به دیگر ظرفیت‌های بازی پلی‌استیشن قیمت بالاتری را داراست. این ظرفیت برای افرادی که می‌خواهند همیشه از دو مزیت آنلاین و آفلاین استفاده کنند و همچنین فروش بازی در صورت عدم، نیاز مناسب است. بنابراین سایر دسترسیها را ظرفیت دوم به کاربر می‌دهد. البته این ظرفیت امکان بازی کردن در تمام یوزرها را به شما می‌دهد به جز خود اکانت بازی.

ظرفیت سوم
این ظرفیت مانند دیگر ظرفیتهای بازی پلی‌استیشن یک سری خصوصیات را دارد. در این ظرفیت شما فقط بهصورت آنلاین می‌توانید بازی کنید و کنسول شما باید برای بازی به اینترنت متصل شود. همچنین شما فقط روی یک یوزر می‌توانید از ظرفیت سوم استفاده کنید. این دو تفاوت ظرفیت سوم با ظرفیت دوم است. تمامی امکانات دیگر اما در ظرفیت سوم فعال است. به عنوان مثال شما میتوانید در صورت قفل شدن بازی گارانتی داشته باشید (البته در این مورد حتما با فروشنده توافق کنید). همچنین در صورت ایراد پیدا کردن بازی آن را مجدداً نصب کنید. همچنین بعد از استفاده میتوان آن را مجدداً به فروش رساند. قیمت آن نیز میانگین دیگر ظرفیت‌های بازی پلیاستیشن است. بهترین روش برای استفاده از کنسول‌ها به‌صورت قانونی و ترجیحا دیسک است.

نویسنده:ایمان دست غیب منبع: صبح ساحل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *